همشهری آنلاین: نیروی انتظامی برای کنترل مرزهای شرقی کشور از هواپیماه‌های بدون سرنشین و رادار استفاده می‌کند.

سردار احمدی مقدم‌، تقویت استحکامات و برجک ها، حفر کانال و احداث دیوار و تقویت نیروی انسانی را از دیگر برنامه‌های نیروی انتظامی برای کنترل مرزها برشمرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 300 کیلومتر کانال در اجرای طرح انسداد مرزها در سیستان و بلوچستان حفر شده است افزود : در صورت تامین اعتبار لازم احداث دیوار مرزی و تجهیز مرزها به امکانات و نیروی انسانی تا پایان سال آینده در این استان تکمیل خواهد شد.

احمدی مقدم با اشاره به افزایش 5 درصدی شاخص‌های امنیت اجتماعی در کشور و کاهش محسوس گروگانگیری‌، آدم‌ربایی و شرارت در سیستان و بلوچستان گفت : تماس‌های مکرر تلفنی مردم، از رضایت آنان از اقدامات نیروی ‌انتظامی در زمینه تامین امنیت اجتماعی دارد.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین ازکاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی جاده‌ای خبر داد و افزود: به رغم اینکه امسال تعداد تصادفات در مقایسه با پارسال کاهش نداشته اما شدت تصادفات و در نتیجه تعداد تلفات ناشی از آنها کاهش یافته است .

وی با اشاره به افزایش 22 درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در راههای روستایی گفت: علت این افزایش حضور نداشتن پلیس راه در راههای روستایی است.

احمدی مقدم راه‌اندازی شعبه‌های راهنمایی و رانندگی در پاسگاه‌های کشور را از اقدامات نیروی انتظامی دراین زمینه اعلام کرد.

وی اجرای طرح‌های پلیس بزرگراه، کمربند ایمنی و فعالیتهای فرهنگی و آموزشی را از دیگر اقدامات نیروی انتظامی برای کاهش تصادفات رانندگی ‌برشمرد.

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه‌، استان خراسان جنوبی از نظرشاخص‌های امنیتی مقام نخست را درکشور داراست‌، قاطعیت در برخورد با اشرارو قاچاقچیان و کنترل خوب مرزها را از عوامل این موفقیت دانست.

کد خبر 12500

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز